پایان نامه - بررسی رابطه انعطاف پذیری نشناختی و بهزیسنی ذهنی در بین دانش آموزان
دسته بندي :
علوم اجتماعی
پژوهش حاضر سعی دارد به بررسی رابطه انعطاف پذیری شناختی و بهزیسنی ذهنی بپردازد ، این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و جزو تحقیقات کاربردی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره متوسطه شهر اقلید میباشند که با استفاده از جدول کرچسی و مورگان١٦٠ نفر به عنوان حجم نمونه آماری انتخاب شد و با استفاده از روش هدفمند ، اقدام به جدایی گزینی حجم مورد نظر از کل جامعه آماری مورد نظر کردیم ، ابزار های اندازه گیری در این تحقیق پرسشنامه اتعطاف پذیری شناختی دنیس و وندروال (٢٠١٠) و پرسشنامه بهزیستی ذهنی ریف (١٩٨٠) می باشد که روایی آن ها مورد تایید اساتید متخصص و پایایی آن ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ برآورد و با درصد های بالای ٧٠/٠ مورد تایید قرار گرفتند ، همچنین در این تحقیق جهت تجزیه و تحلیل یافته ها از آزمون پیرسون و رگرسیون استفاده شد. ماحصل یافته نشان می دهد که بین اتعطاف پذیری شناختی و بهزیستی ذهنی و دربین دانش آموزان متوسطه رابطه وجوددارد .